Kedves 10. A osztály!
Ez itt egy próbálkozás – szeretném, ha velem tartanál és aktívan részt vennél velem a blogírásban!
Először ismételjük át együtt az előző óra anyagát. Mit jegyeztél meg a múlt órán?
Oldd meg a redmenta feladatot:
DIREKTCÍM: piacgazdasag_ghi
Alkossatok 4 fős csoportokat, oldjátok meg a feladatot! A feladat elkészítéséhez és bemutatásához ppt-t készít minden csoport, amely 3 diából áll, a megadott diaszámot ne lépjétek túl! Az általatok elkészített ppt-t minden csoport 2-2 percben mutathatja be. A feladatok megoldására 15 perc áll rendelkezésre a csoportoknak. Figyelj az időbeosztásra mind a munka, mind e bemutató során! Érdemes a prezentáció bemutatását elpróbálni az időbeosztás miatt. Ehhez a bemutatóhoz nem kell felhasznált irodalmat feltüntetni, mivel ezek megadásra kerültek.
A tankönyvben a 60-63. oldalon dolgozzatok!
1. csoport
a) Miért kifizetődőbb, ha az adott terméket nagyobb mennyiségben állítják elő?
b) Támaszd alá magyarázatod a mindennapi életből vett példával!
c) Készíts hozzá magyarázó ábrát!
Használd a tankönyvet vagy a következő oldalt: megnyitom
2. csoport:
Mit jelent a centrum-periféria kérdése?
Mutassátok be a Wallerstein - féle centrum-periféria modellt!
fogalmak:
gazdasági erőtér, centrumtérség, Triád, periféria- térség, BRICS
- csoport
Mit jelent a világkereskedelem? Mutassátok be társaitoknak 3-4 mondatban! Ha a bemutatóval elkészültetek, oldjátok meg a mf. 5. feladatát! A „c” feladatot szerkesszétek meg kördiagramban!
fogalmak: világkereskedelem, szolgáltatáskereskedelem
- csoport
Hogyan oszthatjuk fel a világot?
fogalmak: TRIÁD, periféria, centrum
- csoport
Hogyan lehet felosztani a világot fejlettség szerint? Melyek azok a mutatók, a melyek napjainkban inkább hű képet adnak egy-egy országról, vagy országcsoportról?
A 14.1 táblázat alapján és a következő link segítségével készítsétek el a gazdag, és a szegény országok GDP-re vonatkozó oszlopdiagramját!
Készítsetek kör- illetve oszlopdiagramot erről!
- csoport
Mit értünk K+F tevékenységen?
fogalmak:
kutatás, fejlesztés, innováció
Mire figyelj? Minden pontot 2-2 mondatban foglalj össze!
- 1A kutatás-fejlesztés társadalmi szerepe
- 2A kutatás-fejlesztés és az innováció kapcsolata
- 5A kutatás-fejlesztés és a tudomány kapcsolata
- 6A kutatás-fejlesztés finanszírozása
- 8Intézményi háttér
- csoport
Mit értünk területi munkamegosztáson? Mutasd be konkrét példán a tk. 61. oldal 6.2, 6.3 és 6.4 ábrái segítségével!
fogalmak: munkamegosztás gazdasági munkamegosztás földrajzi munkamegosztás
- csoport
A megadott fogalmak átismétléséhez készítsetek LearningApps vagy redmenta feladatot! A kódját vagy linkjét osszátok meg a ppt alcímében!!
Csoportok elkészült anyagai:
Töltsétek fel a TEAMS-be és feltöltöm ide a munkátokat csoportonként!
próba: mókuska
1. csoport
2. csoport
3. csoport
4. csoport
5. csoport
6. csoport
7. csoport
8. csoport